zondag 15 januari 2023

Vervolg projecten

Vorige keer schreef ik over mijn huiswerk. Dat is afgekomen. Morgen komen we weer bij elkaar en heeft ieder haar rij afgemaakt en kunnen we verder. Het wordt een drukke droomdeken, maar een kind zal daar vast wel weer blij mee zijn.

De Round Robin was gedubbeld en inmiddels ben ik die aan het quilten. In het midden begonnen. 
Omdat deze top dus uit verschillende randen bestaat, leent het zich voor elke rand een ander quiltpatroon.
Dat Vind ik ook leuk om te doen. Hier zie je het middenblok waar ik verschillende cirkels op getekend heb.

Twee randen verder heb ik de randen van het blok gevolgd. 


Ik was ook al eerder begonnen aan een nieuwe tafelloper. Die nu op tafel ligt stamt al van 2009. Deze past niet meer bij mijn wandkleed. Daarom met het patroon van het wandkleed opnieuw begonnen. Er zijn er nu een paar gedaan en heb ik gekeken hoe het op tafel kan. En zo ontstaan er 2 opties, kijk maar.


Ik had al in mijn hoofd dat ik de blokken in twee delen zou hakken. Iets speelser dan het kleed dat uit hele blokken bestaat. Die kan je hier nog terugzien: Glas in lood
Nu is er twijfel, welke zal ik kiezen? In elk geval moet er nog 1 blok bij. Ik denk in de donkergroene tinten want de donkere blokken delven nu het onderspit. Je snapt dat die kleuren niet mijn voorkeur hebben. 
Maar voor het evenwicht zit er niks anders op.


Nou ik kan er nog even over nadenken terwijl ik het volgende blok maak. Daarna kan ik verder, ook denken hoe ik hem wat breder maak. Tips zijn altijd welkom he, dat weten jullie.

Fijne week allemaal!
groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Wat een dilemma’s kan quilten geven….ik ben benieuwd wat het gaat worden….nee ik laat je lekker puzzelen….wordt vast heel mooi….

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.