woensdag 25 oktober 2023

Bobbin

Mijn Round Bobbin is klaar. Ik vond het erg leuk om bij alle 35 thema's een blokje te bedenken. Sommigen spreken voor zich, anderen moest ik best een poosje over nadenken. Het zijn geen kunstwerken, maar zo kunstig ben ik niet. Alternatieve technieken zijn nog niet aan mij besteed. 
Ik vond het ook wel leuk om de hele strook met batting te bekleden en door te quilten. 


Nu nog een tasje maken en hij kan weg. 
Pas in 2025 komen de ingestuurde bobbins in Nederland te hangen. Tenminste, zo is de verwachting. Dat duurt dus nog even.

En weet je nog deze quilt? Zie eerder blogje: Veel te vertellen?
Het werd een droomdeken. Ingeleverd op 1 oktober bij de droomdekenmaakdag. En kreeg ik bericht dat hij al vergeven is. Hij ligt nu in het ziekenhuis in Groningen, voor op de kinder IC. Voor een kind dat daar binnenkomt. 

En inmiddels ben ik begonnen aan het omzetten van tekst naar een quilt. Dat is best een spannende uitdaging.
Na koppeling van duo's en een zoommeeting, krijgen we elke week een mail. Daar komen allerlei facetten naar voren: tekst, beeld, kleur, vorm, materiaal, methodes.
We communiceren in duo's. Door elkaar te vertellen over onze ideeën en elkaar daarover te bevragen, moet voor jezelf duidelijk worden hoe je de quilt gaat ontwerpen. Pas daarna ga je echt aan het werk, pas als je voor jezelf helder hebt hoe je de tekst omzet in beeld. 

Daarover een andere keer. Nu de voorbereidingen voor de regiodag, die hebben nu voorrang.

hartelijke groet,
Janine


2 opmerkingen:

  1. Succes met de voorbereidingen voor de regiodag, ik kijk er naar uit, groeten Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een uitdaging….tekst omzetten naar een quilt….succes en ik hoop het resultaat te zien…

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.